Sunday, April 3, 2011

Jom lebih sihat !



Bersenam dan bersukan adalah baik untuk kesihatan, tidak dinafikan tentang ini. Dengan melakukan aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh, tubuh badan menjadi sihat. Bila badan sihat, segar... aktiviti lain dapat dilakukan dengan lebih sempurna. Yelah, pergerakan menjadi tangkas, segalanya menjadi mudah... kan?


Tapi lain pula yang terjadi minggu lepas, setelah beberapa tahun tidak bersukan (ye tahun.., bukan bulan ye), aku menggagahkan diri untuk bermain badminton, atas ajakan rakan sekerja. Segalanya berjalan dengan lancar, lepas je 5.30 petang kami terus ke gelanggang badminton yang terdapat di belakang bagunan tempat aku bekerja.

Sampai sana, aku tukar pakaian, pakai kasut yang dah lama tak guna... Setelah meregangkan otot untuk seketika, kami berempat mula bermain. Tak sampai beberapa minit, tapak kasut sebelah kiri tercabut... adeh ! camne ni? Nak tak nak, aku teruskan juga bermain... Lain jugak rasanya bila sebelah kasut bertapak, dan yang sebelah lagi tidak, tak selesa pun iye jugak. Ah, lantak lah... janji boleh main.

Tak lama kemudian, tapak kasut yang sebelah lagi tercabut, ahh sudah... Akhirnya aku bermain badminton, dengan memakai kasut yang tidak bertapak. Haha... lawak betul ! Aku sempat main 2 pusingan je, tak nak lebih2... badan pun tak biasa lagi, kasut pun rasa tak selesa, licin... Hehe...

Lebih kurang pukul 7 senja, aku melangkah pulang, rakan2 yang lain masih meneruskan permainan mereka. Takpe, lain hari, kita bertarung lagi...

No comments:

Post a Comment